Lideka's helpdesk logo
Lideka's helpdesk logo

Alle collecties

Retour Voorwaarden

Is je pakketje niet naar wens? Wat vervelend! Dit willen we natuurlijk snel voor je oplossen. Binnen 60 dagen na ontvangst kun je een product retourneren.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Dit kan makkelijk door een mail te sturen naar: [email protected], vermeld in deze mail de volgende dingen:

  1. Reden van retour
  2. Bestelnummer
  3. Eventueel bewijs

U zult dan een gratis retour label ontvangen als antwoord.

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Hoe lang heb ik om mijn bestelling te retourneren?

Volgens het herroepingsrecht heb je 14 dagen bedenktijd na ontvangst van je pakketje. Wij willen je echter wat langer de tijd geven om je keuze te maken. Daarom heb je bij ons 60 dagen om je retour aan te melden of het retour terug te sturen. Zodra je de retour hebt aangemeld, heb je nog eens 14 dagen de tijd om je pakketje retour te sturen.

Mag ik bestelde producten uitproberen alvorens ze retour te sturen?

Uiteraard mag je de ontvangen producten even uitproberen zoals je dat in een winkel ook zou doen. Als we schade of slijtage zien waaruit blijkt dat meer is gebeurd dan enkel het product beoordelen, verminderen we het bedrag dat je terugkrijgt met de waardevermindering die hierdoor ontstaat.

Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn bestelling?

Het retourneren van onze producten is helemaal gratis via PostNL en DPD Parcelshop. Mocht je het via een andere vervoerder op eigen initiatief willen versturen, dan zijn de kosten voor eigen rekening.

Wat gebeurt er wanneer ik mijn bestelling heb geretourneerd?

Zodra je pakket bij de leverancier is, word je op de hoogte gehouden van het retourproces. We sturen je een bericht wanneer het retourpakket bij ons aankomt, wanneer we het pakket behandelen en wanneer je je geld terugkrijgt. Bij ontvangst van je retourzending zullen we deze uiterlijk binnen 5 werkdagen verwerken.

Hoelang duurt het voordat ik mijn aankoopbedrag terug krijg?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wel mogen we wachten met de terugbetaling totdat we de retour hebben ontvangen, tenzij je eerder kunt aantonen de retour te hebben verzonden. Het bedrag wordt teruggeboekt naar de door jou gekozen betaalmethode.

Welke producten kan ik niet retourneren?

De volgende producten zijn uitgesloten van onze retourservice:

  • Producten die om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunnen worden teruggestuurd omdat de verzegeling is verbroken.
  • Muziek, films, games, en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Op maat gemaakte of gepersonaliseerde producten.

Mijn vraag staat er niet tussen

Heb je nog andere opmerkingen of vragen over onze retourservice? Neem dan even contact met ons op via de mail: [email protected], of bel naar 085-06 01 297.

Retouradres

QLS fulfillment, Kerkeplaat 11, 3313 LC, Dordrecht

Was dit artikel nuttig?
Ja
Nee